Min bästa vän

Jag och min bästa vän. Vi har vart igenom så mycket, både med varandra och utan vara dra. Men även när vi vart ifrån varandra har vi hittat tillbaka.

Kommer du ihåg när vi tältade i Bengtsfors med Carolina och Rebecca. När vi sedan var på godis fabriken?
Kommer du ihåg när vi gick till den lilla kiosken i Långsand för att fylla på ditt kontantkort och fick slåss mot alla bronsar? Eller hur vi hörde björnar och såg blixten bakom molnen?
Kommer du ihåg när jag badade i vattenpölen?
Kommer du ihåg hur vi satt i ditt lilla rum och spelade the Sims?
Kommer du ihåg alla promenader vi haft fram och tillbaka till jordbro?
Kommer du ihåg de läskiga kyrkogårdarna? Eller de läskiga träden på väg till Södertälje?
Kommer du ihåg kvällarna vi kollade på paradise hotel?
Kommer du ihåg hur vi faktiskt var och tränade?
Kommer du ihåg alla kvällar vi vimsat omkring på stan?

Kommer du ihåg alla som kommit och gått ut ur våra liv? När det bara var du och jag?

Det har på något sätt alltid vart du och jag. Men nu känns det som om vi bara glider isär.
Vi ses aldrig bara du och jag. Det är alltid alla andra också. Och när var senaste gången vi sågs ensamma utan alkohol?

Jag flyttar snart. Vad händer då? Kommer det fortsätta vara du och jag?

Jag hoppas i alla fall det.
Du är min bästa vän och jag kommer alltid älska dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback